Unbox Jouw Online Winkelsucces Voor De Feestdagen
Over 11 dagen is het zover, de mooiste tijd van het jaar staat voor de deur: Kerstmis. De tijd van het jaar waarin iedereen zijn dierbaren verrast met mooie cadeaus. Als (online) retailer is het van groot belang hierop in te spelen en uw digitale marketingcampagnes optimaal in te zetten tijdens de feestdagen.
Google heeft een officiële retail gids gemaakt om jouw zoek- en shopping-campagnes optimaal in te stellen voor succes tijdens de feestdagen.
1. Presenteer jouw assortiment zo aantrekkelijk mogelijk
Gebruik productafbeeldingen van hoge kwaliteit
Als je close-ups van jouw producten laat zien met heldere, contrasterende kleuren, krijgen klanten een beter beeld van wat je te bieden hebt en vergroot je de betrokkenheid.
Lever nauwkeurige productgegevens aan met informatieve beschrijvingen
Met hoogwaardige productgegevens voor uw productfeed zorg je ervoor dat jouw advertenties de informatie bevatten die klanten zoeken.
Laat weten welke aflever- en bezorgopties je aanbiedt
Voeg annotaties voor verzending en annotaties voor retournering toe om jouw advertenties op te laten vallen.
2. Wacht niet tot het laatste moment
Het is nooit te vroeg om te beginnen met plannen
Met een duidelijke strategie kunt je jouw doelen voor de feestdagen makkelijker behalen. Gebruik de Prestatieplanner om kansen in kaart te brengen en na te gaan wat je met verschillende biedstrategieën en budgetten kunt bereiken.
Bouw een digitale etalage
Als je een ruimer aanbod laat zien, is de kans groter dat je de aandacht trekt van potentiële klanten als deze rond de feestdagen vaker gaan zoeken. Pas aanbevelingen automatisch toe om de accountprestaties te verbeteren en tijd te besparen.
Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk decemberklanten bereikt
Je kunt meer inkomsten genereren als je jouw campagnes optimaliseert om klanten te bereiken en aan te trekken wanneer ze naar cadeaus zoeken
3. Steek extra energie in de feestdagen
Reserveer voldoende budget
Met een ruimer budget weet je zeker dat je tijdens en ook na de feestdagen kunt voldoen aan de grotere vraag.
Ga de concurrentie aan
Door je met jouw producten duidelijk te onderscheiden van andere verkopers, trek je meer decemberklanten aan. Bekijk jouw vertoningspercentage voor de absolute toppositie en de overlappings- en overtreffingspercentages in het rapport Veilinginzichten om jouw prestaties te vergelijken met die van de concurrentie.
Ontmoet klanten waar ze zijn
Als je steeds goed zichtbaar bent voor potentiële klanten, ongeacht waar en hoe ze winkelen, behaal je meer succes. Zet locatie-extensies aan om te bieden op basis van de locatie van klanten en hun afstand tot jouw winkel(s). Wijs meer budget toe om jouw winkelvoorraad te promoten op dagen dat je meer fysieke winkelbezoeken verwacht.
Meet jouw succes
Door relevante statistieken te evalueren, krijg je inzicht in hoe je jouw campagnes zo kunt optimaliseren dat je jouw KPI’s behaalt of zelfs overtreft.
4. Benut de voordelen van prestatie-inzichten
Analyseer de cijfers
Door jouw eerdere prestaties te analyseren, krijg je nieuwe inzichten en kunt u trends blootleggen.
Verzamel ideeën om de omzet tijdens de feestdagen een boost te geven
Je kunt volgend jaar nog beter presteren als je nu nagaat waar verbetering mogelijk is en waar kansen liggen.
Plan jouw nieuwe campagnes voor de feestdagen en bereid ze voor
Als je al vroeg een plan maakt op basis van de resultaten en inzichten van vorig jaar december, zorg je ervoor dat de komende feestdagen nog succesvoller worden.
Hulp nodig bij het optimaal opzetten van jouw feestelijke Google Shopping en Search campagnes?
Wil je tijdens de kerstperiode het maximale uit jouw Google Ads-campagne halen, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Onze SEA-specialisten staan altijd open voor een kop koffie om je op weg te helpen.