ROI van 11,7 dankzij succesvolle Google-zoekcampagnes
Over Waddenhop
Zij organiseren al jaren avontuurlijke reizen voor sportieve reizigers, naar bijvoorbeeld Costa Rica en Spanje. Begin 2020 waren ze bezig met het opzetten van een nieuwe duurzame reisorganisatie. Helaas maakte corona het maken moeilijk, maar ze kijken altijd graag naar de mogelijkheden.
Jaren geleden kwam Edwin Hiemstra tijdens een midweek op Texel op het idee om met zijn gezin te gaan wadden “hoppen”; beginnen op Texel en kijken hoe ver je kunt komen.
Waddenhoppen bleek door het getij en het ontbreken van bootverbindingen niet zo eenvoudig. Vele telefoontjes en mailtjes later wisten ze een tocht over alle Nederlandse Waddeneilanden samen te stellen. Een paar maanden later arriveerde de eerste Waddenhopgroep op Schiermonnikoog en kon het avontuur beginnen. De reizigers beleefden de Wadden met enthousiasme alsof ze aan de andere kant van de wereld een reisavontuur beleefden.
Door het enthousiasme van de reizigers, maar ook van de eilandbewoners, ontstond het idee om Waddenhop als nieuwe reismogelijkheid op de markt te brengen. En hier zijn ze! Ze nemen je graag mee op avontuur over de Waddeneilanden.
Google search ads
We hebben campagnes gemaakt en werken continu aan het optimaliseren van campagnes voor elk type reis en avontuur dat Waddenhop biedt. We gebruiken Google zoekadvertenties om de juiste doelgroep te bereiken. De campagnes worden geactiveerd met als doel naamsbekendheid te creëren, website verkeer te genereren, het aantal boekingen te verhogen en de ROI voor Waddenhop te verhogen. We zijn in staat geweest om een significante stijging tot stand te brengen voor dit nieuwe reismerk met maar liefst een ROAS van 12.
Klant
Waddenhop (Nederland)