Home » Amstelgeld | Google Ads aanpak met 49,1% conversieratio

Google Ads aanpak met 49,1% conversieratio

Amstelgeld

Over Amstelgeld

Amstelgeld, bekend van onder andere top-polis.nl, recreatiepolis.nl en web-polis.nl, is al jarenlang actief in de verzekeringswereld. Ook met Google Ads heeft het bedrijf ruime ervaring. Toch zagen zij ruimte voor verbetering: kon het slimmer, efficiënter en met meer conversies?

De uitdaging

Als doorgewinterde adverteerder was Amstelgeld al goed op weg, maar het verbeteren van bestaande campagnes is vaak lastiger dan iets volledig nieuws opzetten. De campagnes waren versnipperd over verschillende labels, en er was behoefte aan meer overzicht en sturing. De centrale vraag was: hoe kunnen we met behoud van de huidige volumes méér uit Google Ads halen?

Onze aanpak

Klik Digital dook diep in de bestaande structuur, analyses en instellingen. Wat volgde was geen pleisterplakwerk, maar een volledige herinrichting van de Google Ads-accounts. Campagnes werden opnieuw opgebouwd, met heldere segmentatie per label en scherpere targeting op relevante zoektermen. Daarnaast zorgden we voor meer eenduidigheid in de inrichting, wat de interne samenwerking bij Amstelgeld direct ten goede kwam. Ook op het gebied van tracking, budgetverdeling en conversieoptimalisatie werden belangrijke slagen gemaakt.

Google ads aanpak met 49,1% conversieratio

De impact

De vernieuwde aanpak wierp zijn vruchten af:

  • Een indrukwekkende conversieratio van 49,1%

  • 18.726 conversies tegen een gemiddelde CPC van slechts €0,62

Wat de klant zegt

⭐⭐⭐⭐⭐
“Wij zijn al jarenlang actief met SEA dus verbeteren van de bestaande prestaties is dan een hele kunst. Het was fijn om Klik Digital in te schakelen. Zij hebben onze campagnes volledig vernieuwd en nog allerlei andere zaken geregeld waardoor wij efficiënter en eenduidiger kunnen werken en adverteren. Dus ook voor bestaande Ad-gebruikers is dit een fijne partij. Hopelijk gaan we er in de toekomst verder de vruchten van plukken. Wat ik meer lees in reviews is de kwaliteit van het contact. Dit kan ik beamen. Professioneel, verstand van zaken en ook de capaciteit om samen te sparren was heel erg fijn! Succes mannen!”

Conclusie

Voor Amstelgeld was het inzetten van Klik Digital geen stap in het onbekende, maar een bewuste keuze om een solide advertentiefundament verder te optimaliseren.

Klant

Amstelgeld (Nederland)

Website

www.amstelgeld.nl

Online marketing bureau Utrecht

Neem contact op met één van onze groei marketing specialisten

Klaar om te ontdekken hoe we jouw bedrijf samen digitaal kunnen laten groeien met onze unieke groei methodiek? Neem contact op! Wij helpen je graag.

Boek hier 30 min met een specialist voor een vrijblijvend gesprek