Skip to main content

In onze laatste blog hebben we besproken hoe je succesvolle visuele inhoud kunt maken. Nu is het tijd om verder te gaan en je meer uitleg te geven over jouw kanaalstrategie en hoe je kunt beslissen welke inhoud je wanneer moet vrijgeven.

Wanneer je een programmaschema maakt, moet je jouw inhoud eerst organiseren in een van de drie categorieën: Hygiëne, Hub- of Hero-inhoud. Met het maken van een logisch en voorspelbaar schema is het gemakkelijker voor kijkers om terug te keren naar je kanaal of website en een toegevoegde waarde voor hen te zijn. Je hebt de mogelijkheid om meer abonnees te krijgen, meer kijkers of gemakkelijker deel te nemen aan het doel om merkbekendheid of loyaliteitsgroei te creëren.

Plan je content.

Dus wat is de beste manier om jouw (visuele) inhoud te plannen. En hoe kan je jouw inhoud zodanig inplannen dat je publiek deze als een toegevoegde waarde kan ervaren? Laten we eerst eens kijken hoe vaak je jouw inhoud moet plaatsen:

Hygiene content: Probeer elke dag / week nieuwe dingen te posten en te maken. Denk aan wat je doelgroep zoekt, welke problemen ze proberen op te lossen etc. Voor alleen YouTube is het nodig dat je ten minste acht video’s plaatst bij de lancering om je kanaal in het begin aan de gang te krijgen. Voor andere digitale kanalen wordt aanbevolen om minstens wekelijks of dagelijks nieuwe Hygiene content te plaatsen.

Hub content: Deze inhoud is voor mensen die al terugkeren naar jouw website of YouTube-kanaal. Je kunt waarde toevoegen om mensen meer over jouw producten of services te vertellen of om series te maken. Daardoor kan je echt contact maken met jouw doelgroep. Dit moet regelmatig eenmaal per maand of twee maanden worden gemaakt.

Hero content: Dit is je live-moment: denk aan evenementen, productintroducties, wedstrijden enz. Dit is niet meer dan een paar keer per jaar of zelfs één keer per jaar.

Je kunt dit zien als een trechter waar je doelgroep moet worden betrapt in de hygiënefase en langzaam word je merk fan door de inhoud van de Hub en Hero. In het gedeelte voor het maken van hygiëne-inhoud kan het echt nuttig zijn om dit te combineren met advertentiecampagnes – ongeacht of dit display- of zoekcampagnes zou zijn.

Samengevat

  • Allereerst begrijp waar jouw doelgroep naar op zoek is, of dit nu op Google of YouTube is.
  • Maak hygiënecontent die beantwoordt aan de vragen van jouw doelgroepen. Combineer dit met advertentiecampagnes of geef campagnes weer om jouw doelgroep gemakkelijker te targeten.
  • Maak jouw Hub content om verbinding te maken en meer waarde toe te voegen om hen te transformeren in loyale klanten.
  • Bepaal uw live-momenten en plan “go big content” om hen heen
  • Vul de kanaalsjabloon in om uw inhoud te plannen
Mathias Aaftink

Auteur Mathias Aaftink

Geïntrigeerd door klantgedrag, performance marketing en klantervaring en de manier waarop organisaties daarop inspelen. Met mijn ervaring voel ik me thuis in de wereld van (digitale) marketing en branding. Ik ga nieuwe uitdagingen met veel plezier aan en voel meteen een groot verantwoordelijkheidsgevoel om er een succes van te maken. Projecten waarbij ik mijn ondernemende vaardigheden en mindset kan inzetten geven mij veel energie en dit is waar ik voor u van toegevoegde waarde kan zijn.

Meer berichten van Mathias Aaftink

Laat een reactie achter

Chat openen
1
👋 Samen online groeien en mooie resultaten behalen? 📈 Stuur ons een WhatsApp berichtje en ontvang meer informatie!