Hoe kan SEO marketinginitiatieven stimuleren?
Aangezien de populariteit van SEO en digitale marketing de laatste tijd enorm is gestegen, besteden mensen honderdduizenden dollars aan zoekmachineoptimalisatie om hun bedrijf te laten groeien. Iedereen wil dat zijn website bovenaan de zoekmachine staat of op zijn minst op de eerste pagina van de zoekresultaten om maximale zichtbaarheid en organisch verkeer te krijgen. Met honderdduizenden websites die SEO-strategieën implementeren, is het echter niet eenvoudig om jouw inhoud op de eerste pagina te krijgen. SEO kost tijd, dat valt niet te ontkennen.
Je kunt geen website opzetten, een paar SEO-hacks proberen en verwachten dat jouw inhoud binnen een paar uur viraal gaat. Hoewel dit misschien werkt voor YouTube en andere sociale-mediasites, werkt SEO niet op die manier. Miljarden mensen zoeken elke minuut naar inhoud rond verschillende niches en er zijn miljoenen websites die voldoen aan de unieke vereisten van hun doelgroep. Dus, wat onderscheidt jouw website van anderen? Of, hoe speel je precies in op de eisen van je publiek op een manier die jou anders maakt dan anderen?
Simpel gezegd is SEO een digitale marketingstrategie die de positie van jouw website verhoogt en je helpt jouw website hoger in zoekmachines te krijgen. Hoe hoger jouw website scoort in Google, hoe meer organisch verkeer het genereert en hoe beter het digitaal presteert. Een overgrote meerderheid van de mensen bezoekt niet eens de tweede pagina van de zoekmachines wanneer ze op zoek zijn naar inhoud die relevant is voor hun specifieke vereisten. Mensen zijn op zoek naar inhoud die niet alleen aan hun eisen voldoet, maar die ook op de websites van de autoriteit wordt gepubliceerd.
Wij laten je zien hoe je dit precies kunt doen. Laten we beginnen.
Jouw publiek zoekt naar jouw website op Google
Elke seconde zoeken duizenden mensen op Google. Dus wanneer je jouw bedrijf op Google plaatst, promoot je jouw producten en services bij duizenden mensen. Hoe meer mensen je bereikt via SEO, hoe groter de kans dat je meer conversies krijgt. Dat is de specialiteit van zoekmachineoptimalisatie. Het helpt je een grotere bekendheid te bereiken door contact te maken met een groot aantal mensen over de hele wereld. Het verwijdert naadloos fysieke en geografische barrières en maakt het voor jou mogelijk om jouw inhoud binnen enkele seconden onder honderdduizenden mensen te verspreiden.
Zoals eerder vermeld, zijn er miljoenen websites in de zoekmachine. Met zo’n enorm aantal websites dat op Google scoort, is de kans dat jouw website goed presteert en hoger scoort vrij laag. Jouw website zal waarschijnlijk verloren gaan op Google als je deze niet optimaliseert voor zoekmachines. De kans is groot dat jouw doelgroep uw website niet eens te zien krijgt, laat staan een aankoop doet.
Mensen negeren betaalde advertenties
Betaald adverteren lijkt misschien de enige manier om snellere resultaten te bereiken. Dat is waar! Als je veel verkeer naar jouw website wilt ontvangen, zou je betaalde advertenties op kunnen zetten, maar het probleem is dat het een dure marketingaanpak is. Bovendien blijkt uit onderzoek dat een meerderheid van de mensen de betaalde advertenties die bovenaan de zoekresultaten verschijnen gewoon negeert. Betaalde advertenties helpen jouw klikfrequentie te verhogen, omdat het jouw merk in een mum van tijd en met beperkte inspanningen blootstelt aan een breed scala aan mensen. Weet je dat 80% van de mensen de betaalde advertenties in zoekmachines negeert?
Het lijkt duidelijk dat de kans dat jouw website organisch verkeer ontvangt groter is wanneer je deze gerangschikt krijgt in de zoekmachines met behulp van de on-page en off-page SEO-optimalisatiemethoden. Jouw website wordt mogelijk onder de betaalde advertenties weergegeven, maar de kans is groot dat mensen deze advertenties overslaan en de websites controleren die organisch op Google worden gerangschikt. Je hoeft niets uit te geven aan SEO-optimalisatie, maar je moet mogelijk een paar honderd dollar betalen aan de SEO-specialist voor het bouwen van een solide SEO-campagne.
Bedrijven implementeren SEO nu meer dan ooit
De COVID-pandemie heeft een grote transformatie teweeggebracht in de digitale wereld. Steeds meer bedrijven schakelen nu over naar digitale modi en een groter aantal bedrijven van alle soorten en maten investeert in op SEO gerichte strategieën om snelle groei te realiseren. Mensen beginnen het belang van digitale marketing te beseffen en ze bouwen nu een website om hun bereik te vergroten en maximaal verkeer te genereren.
Tegenwoordig vind je bijna elk zakelijk Google Mijn Bedrijf-account op internet. Daar vinden klanten informatie over wat het bedrijf doet, hoe het werkt en welke dingen ze beheren. Met de groeiende populariteit van digitale bedrijven na deze pandemie, zijn mensen nu meer dan ooit begonnen met het omarmen van zoekmachineoptimalisatie.
Verhoogde omzet
Zoals we eerder vermeldden, beschouwt een meerderheid van de mensen de websites die op de eerste pagina van de zoekresultaten verschijnen als betrouwbaar. In feite wordt 90% van het verkeer alleen op de eerste pagina van de zoekresultaten ontvangen, blijkt uit een rapport gepubliceerd door Neil Patel. Dit betekent duidelijk dat websites die op de tweede en derde pagina van de zoekresultaten staan hoogstwaarschijnlijk onopgemerkt blijven, laat staan websites zonder een specifieke SEO-strategie. Het zijn de technieken voor zoekoptimalisatie die uw websitepositie verhogen en de algehele prestaties van uw website verbeteren.
Er is geen twijfel over het feit dat organisch zoeken de kracht heeft om de zichtbaarheid van jouw merk te verbeteren en jouw inhoud op de meest organische en authentieke manier bij een groter publiek te krijgen. Dat kan echter alleen wanneer je jouw SEO uitbesteedt aan een populaire en gekwalificeerde SEO-specialist. Zoekmachineoptimalisatie doe je niet alleen. Je hebt professionele ondersteuning en een solide team nodig om jouw SEO-strategie op te bouwen en jouw merk bij een breder publiek te promoten.
Het juiste SEO-plan kan wonderen verrichten voor jouw digitale marketingcampagne. Het is ongetwijfeld de krachtigste manier om jouw digitale aanwezigheid te vergroten en de aandacht van jouw doelgroep te trekken. Het geeft niet alleen een boost aan jouw digitale bedrijf, maar het kan ook het verkeer naar jouw fysieke winkels vergroten.
Hulp nodig bij jouw SEO-optimalisaties? Onze SEO specialisten staan altijd klaar om je verder te helpen!