Google ads uitbesteden
Google Ads uitbesteden
Besteed jouw Google Ads uit aan Klik digital. We gebruiken Google Ads om direct meer bezoekers te krijgen, jouw naamsbekendheid te vergroten en conversies te realiseren: kiezen voor Google-advertenties (PPC) is een snelle manier om jouw verkoop te stimuleren.
Efficiëntie is echter minstens zo belangrijk. Want als je niet gespecialiseerd bent in Google Ads en geen effectieve campagnes opzet, kan adverteren op deze manier erg duur worden.
Het loont daarom de moeite om Google Ads uit te besteden aan een specialist. Klik digital helpt je graag bij het opzetten, monitoren en toewerken naar effectieve Google Ads campagnes.
✔️ Gecertificeerd Google Ads-partnerbureau;
✔️ Direct op de nummer één positie binnen Google;
✔️ Persoonlijk en duurzaam contact;
✔️ Resultaatgericht team van specialisten
Besteed Google Ads uit en formuleer doelen
Je kunt vanuit verschillende uitgangspunten een Google Ad campagne opzetten. Denk bijvoorbeeld aan:
- Zoveel mogelijk impressies realiseren om naamsbekendheid op te bouwen.
- Zoveel mogelijk klikken realiseren om verkeer naar jouw website te leiden.
- Conversies verkrijgen (bijvoorbeeld online verkopen of ingevulde formulieren)
Het laatste doel is uiterst belangrijk voor de overgrote meerderheid van organisaties. Zo kun je heel goed je ROI (return on investment) meten. Je krijgt antwoord op de vraag: hoeveel geef ik uit om een lead of sales te genereren? En nog beter: je kunt met een goede campagne sturen op de gewenste maximale kosten per verkoop of lead (CPS).
Met Google Ads kun je zichtbaar zijn wanneer mensen naar specifieke zoekwoorden zoeken. Maar het is net zo belangrijk om ervoor te zorgen dat je niet zichtbaar bent op zoekwoorden die niet van toepassing zijn op jouw product of dienst.
Hetzelfde geldt voor regio’s waar je niet actief bent of voor doelgroepen waarvan je al weet dat ze weinig interesse hebben in je product of dienst. Met al deze aspecten houden wij rekening bij het opzetten, monitoren en aanpassen van Google Ads campagnes.
Wie zou geïnteresseerd moeten zijn in Google Ad-campagnes?
Google Ads kan interessant zijn voor iedereen die op zoek is naar mensen met een bepaalde intentie. Of dit nu een business to business of een business to consumer product of dienst is. Google Ads kan worden gezien als een tool die lager in de trechter ligt. Mensen gaan met een bepaalde intentie naar Google en met onze campagnes kunnen we deze intentie filteren uit de zoekwoorden die gebruikers gebruiken. Je kunt je voorstellen dat “blauwe schoenen” of “blauwe nike sneakers” een totaal andere bedoeling hebben. We kunnen de campagnes op specifieke voorwaarden lokaliseren met de specifieke bedoeling om zo relevant mogelijk te zijn. Je betaalt alleen per klik dus het is super belangrijk om te mikken op de juiste zoekwoorden.
Hoewel je alleen betaalt per klik (PPC), houdt het werk daar niet op. Vanaf hier begint het spel terwijl we ons alleen richten op tastbare resultaten. We streven er altijd naar om een positieve case op te bouwen waarin we u kunnen laten zien dat de advertentie-uitgaven jouw aantal verkopen of leads op een positieve manier hebben verhoogd.
Zoekwoordtypen bij uitbesteding van Google Ads
Zoals we al beschreven, is Google Ads de perfecte plek om op specifieke zoekwoorden te bieden. Je kan je biedingen op een breed scala aan zoekwoorden plaatsen wanneer je jouw Google Ads uitbesteedt aan Klik digital. Je kan bijvoorbeeld een bod plaatsen dat direct gerelateerd is aan een bepaalde intentie of zoekwoorden die breder zijn maar wel gerelateerd zijn aan jouw bedrijf. Er zijn meerdere typen zoekwoorden die we kunnen gebruiken binnen Google Ads:
Exacte match zoekwoorden
Dit zijn zoekwoorden die precies de zoekwoorden zijn hoe je ze schrijft. Dit kan belangrijk zijn als je weet dat je doelgroepen specifieke termen gebruiken. Een voorbeeld van deze exacte zoekwoorden zijn [gratis PPC-tools]. Dus iedereen die “gratis PPC-tools” typt, wordt door je campagne getarget. Dit heet [exacte match]
Woordgroepen
Wanneer je woordgroepen in je campagne gebruikt, worden de advertenties die je heeft gemaakt, weergegeven aan mensen die op zoek zijn naar de door jouw geselecteerde woordgroep. Wanneer je specifieke woordgroep wordt omringd door andere zoekwoorden, wordt jouw advertentie nog steeds weergegeven. Dit is een andere strategie dan de exacte zoekwoorden. Dit kan worden ingesteld met behulp van “zin” binnen uw advertentiecampagnes.
Breed match zoekwoorden
Dit wordt gebruikt wanneer een gebruiker zoekt naar een selectie van zoekwoorden binnen jouw zoekwoordvarianten of zoekwoorden die enigszins op elkaar lijken. Als ze dat doen, wordt jouw advertentie aan deze gebruikers weergegeven. Als u geen PPC-specialist bent, is dit de meest voorkomende fout. Deze termen kunnen duur zijn wanneer je deze in jouw campagnes heeft ingesteld en er geen conversie plaatsvindt op deze zoekwoorden. Dit zijn meestal ‘bovenste trechter’-zoekwoorden en zijn niet relevant voor conversie. Deze brede zoekwoorden worden meestal gebruikt wanneer organisaties zich richten op merkbekendheid of zoekwoordenonderzoek doen en willen begrijpen waar de doelgroep naar zoekt.
Breed match modified
Je kan ook gemodificeerd breed zoeken gebruiken. Dit helpt je om bepaalde zoekwoorden aan elkaar te koppelen door middel van het “+” teken. Wanneer een zoekterm wordt ingevoerd, wordt de advertentie alleen weergegeven met overeenkomende of vervangende woorden die verband houden met ingevoerde trefwoorden. We gebruiken ze op deze manier: gewijzigd+breed+gelijk
Uitsluitingszoekwoorden
Uitsluitingszoekwoorden kunnen worden gebruikt om uw campagne relevanter te maken en worden gebruikt om Google aan te geven waar uw advertentie niet kan worden weergegeven. Door uitsluitingszoekwoorden toe te voegen, kunt u uw campagne relevanter maken terwijl u niet wilt dat uw campagne aan bepaalde zoekwoorden wordt gekoppeld. Als je bijvoorbeeld een specifieke dienst aanbiedt die mensen helpt met afvallen, dan kunnen negatieve termen misschien gratis zijn en alles wat daarmee te maken heeft. Door uitsluitingszoekwoorden toe te voegen, kunt u Click Through Rates (CTR) behalen, bespaart u geld en werkt u aan uw kwaliteitsscores.
Zoals je kunt zien, zijn er meerdere instellingen binnen jouw campagnes gerelateerd aan zoekwoorden. Het is daarom voordelig om jouw Google Ads-campagnes uit te besteden aan onze specialisten, terwijl zij hoog opgeleid zijn om dit elke dag te doen en je verder te helpen bij het genereren van conversie- of andere doelen.
Lees de verhalen achter onze eerdere Google ads projecten
Google Ads kanalen
We beginnen altijd met het formuleren van een doel en bepalen op basis van deze doelen het budget. Hierna kunnen we bepalen welke kanalen voor jou als opdrachtgever relevant zijn. Er zijn meerdere opties:
1. Zoeknetwerk
Adverteren binnen het Zoeknetwerk van Google: dit is waarschijnlijk de meest gebruikte optie als je op specifieke zoekwoorden met een specifieke intentie kunt adverteren.
2. Display Netwerk
Adverteer binnen het Display Netwerk van Google: binnen dit netwerk kunnen we advertentiebanners gebruiken die worden gebruikt om meer naamsbekendheid te krijgen en worden gebruikt voor remarketing van je doelgroep wanneer ze jou website bezochten.
3. Shopping Advertenties
Adverteer met Shopping Ads: als webshop is het altijd goed om direct met je producten te adverteren wanneer mensen ernaar zoeken. Met deze campagnes kunt je jou producten direct in de zoekresultaten laten zien.
4. YouTube
Adverteer op YouTube: wanneer je zich richt op het verkrijgen van merkbekendheid, kan YouTube de optie zijn om op te adverteren. Met verschillende advertentieformaten kun je adverteren op een specifieke doelgroep, op specifieke zoektermen en specifieke kanalen.
5. App Downloads
App Downloads: wanneer je eigenaar bent van een App en je wilt meer gebruikers krijgen dan kan je adverteren binnen de zoekresultaten van Google. Jouw advertenties worden weergegeven aan mobiele gebruikers in de zoekresultaten. Dit kan meer mensen naar jouw app leiden en deze downloaden.
Verwachtingen voor het uitbesteden van Google Ads
Wij zijn jouw vertrouwde partner binnen het Google Ads domein en leggen je daarom kort uit wat je kan verwachten als je jouw Google Ads campagnes uitbesteedt aan onze specialisten.
- Campagnedoelen bepalen;
- Bepalen van campagnestrategie en zoekwoorden;
- Campagnestructuur opbouwen;
- Schrijven van advertentieteksten, advertentie-extensies etc. Binnen onze campagnes hebben we meerdere advertenties lopen om te bepalen wat de best presterende advertentie is;
- Campagnes optimaliseren door data te verzamelen en inzicht te krijgen in wat de concurrentie doet;
- Analyseren van maandresultaten;
- Campagnes optimaliseren op basis van de maandresultaten;
- Elke drie maanden een persoonlijke briefing om het verloop van de campagnes te bespreken, zodat u weet waar we staan en waar we naartoe gaan.