e Commerce specialist
Dé e Commerce specialist die jou helpt met het behalen van meer omzet in jouw webshop.
e Commerce Specialist
Onze e Commerce specialisten spelen een cruciale rol voor elk bedrijf dat zijn online aanwezigheid wil versterken en zijn digitale omzet wil vergroten. Het inzetten van e Commerce marketing is op dit moment dan ook onmisbaar voor bedrijven die online producten verkopen. Een e Commerce specialist speelt een sleutelrol bij het ontwikkelen en implementeren van strategieën die de online verkoop stimuleren en de klanttevredenheid verbeteren.
✅ ⭐⭐⭐⭐⭐ op Google
✅ Google & Meta Ads Partner
✅ Optimaliseren van Customer Journey
✅ Hanteren Groei Marketingstrategieën
✅ Van idee, prioriteit, test naar resultaat
Wil jij meer webshop omzet? Boek een kosteloos consult!
Wat doet een e Commerce specialist?
Een e Commerce specialist houdt zich bezig met verschillende taken die allemaal bijdragen aan het succes van een online winkel. Wij analyseren klantengedrag om te begrijpen wat klanten aantrekt en hoe ze zich gedragen binnen de webshop. Denk hierbij aan het onderzoeken welke producten het meest worden bekeken, welke pagina’s bezoekers verlaten en hoe binnen welke stap van de winkelstraat de bezoekers afhaken. Naast dat onze e-Commerce specialist onderzoek doet wat er op de webshop zelf gebeurd, doen wij ook onderzoek naar de concurrenten. Hierbij onderzoeken we o.a. hoe zij zich positioneren in de markt, welke producten zij aanbieden en welke prijzen zij hanteren om de benchmark voor de producten te kunnen bepalen.
Op basis van de huidige webshop en de meest belangrijkste concurrenten wordt er een strategie bepaald. Als je kijkt naar het ideale plaatje dan bestaat z’n strategie uit SEA (Google Ads, Microsoft Ads), SEO en Social (Meta Ads). Voor zowel de betaalde als onbetaalde acquisitie onderzoeken wij wat de beste afbeeldingen, titels en beschrijvingen bij de producten passen om zo te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Dit helpt niet alleen bij het verbeteren van de vindbaarheid van producten in zoekmachines, maar ook bij het overtuigen van klanten om een aankoop te doen. Dit is samenhang met een betaalde acquisitie zoals Google Ads of Facebook Ads zorgt ervoor dat er meer verkeer naar de website met als doel om mee conversies te generen wat leid tot meer omzet.
Naast wat er allemaal on-page of in de productenlijst aangepast kan worden, zullen wij als e-Commerce bureau ook de techniek van de webshop onder de loep nemen, zodat de snelheid en functionaliteit van de webshop verbeterd wordt wat lijdt tot een betere customer journey op de webshop.
Dit zeggen onze klanten over ons:
Wil jij meer webshop omzet? Boek een kosteloos consult!
Resultaten & Cases
Omzetstijging van 214% in een Hang- en sluitwerk webshop
⭐ Webshop met uniek hang- en sluitwerk
⭐ 214% omzetstijging
⭐ ROAS van 5
⭐ 1,5 keer meer transacties
Omzetstijging van 2250% in sportproducten webshop
⭐Webshop met draagbare spierstimulatoren
⭐ ROAS van 6
⭐ 1555% toename in transacties
⭐ 1588% meer bezoekers
1400% meer boekingen in eerste half jaar
⭐ Kaartverkoop voor een speelpark
⭐ 1400% meer boekingen in 6 maanden
⭐ Conversie ratio van +216%
⭐ Daling van gem. kosten per klik van 75%
Hoe werkt e Commerce?
E Commerce ,oftewel electronic commerce, werkt door het gebruik van online platforms om producten te verkopen aan consumenten en bedrijven. Dit proces begint met het ontwerpen van een gebruiksvriendelijke webshop, waarbij de bezoeker gemakkelijk een product kan vinden en kan afrekenen. Hier zien wij als eCommerce specialist dat vaak fout gaat, waarbij webshops vaak geen duidelijke navigatie functies of dat de betalingsstraat vol met fouten zit. Dit zorgt beide voor het verliezen van potentiële klanten.
Je kan e Commerce eigenlijk zien als de digitale omgeving van jouw winkel. Op het moment dat je in jouw winkel een hele zware deur hebt die mensen moeilijk open kunnen krijgen of dat producten op een onlogische manier ingedeeld zijn dan zullen de bezoekers ook eerder weg gaan zonder een aankoop. Dit geld ook met je webshop. Hoe moeilijker het navigeren en het aankoop proces in de webshop is, des te groter de kans is dat de bezoeker elders producten gaat kopen. Een ander cruciaal aspect van eCommerce is het implementeren van veilige betalingssystemen. Klanten moeten erop kunnen vertrouwen dat hun betalingsgegevens veilig worden verwerkt, wat betekent dat de website moet voldoen aan de hoogste veiligheidsnormen.
Naast dat het heel belangrijk is dat alles aan de voorkant goed geregeld moet zijn, is het ook belangrijk dat alles aan de achterkant goed geregeld is. Denk hierbij aan logistiek Dit omvat het beheren van voorraad, het verwerken van bestellingen en het coördineren van verzendingen. Een efficiënt logistiek systeem zorgt ervoor dat klanten hun producten op tijd ontvangen en in goede staat. Ook is de klantenservice een essentieel onderdeel van e-Commerce webshop. Dit betekent dat je gemakkelijk bereikbaar moet zijn voor vragen en problemen, en dat je snel en efficiënt moet reageren op klantverzoeken. Goede klantenservice kan het verschil maken tussen een eenmalige koper en een loyale klant.
Wil jij meer webshop omzet? Boek een kosteloos consult!
Waarom is e Commerce belangrijk?
In de afgelopen jaren is het steeds belangrijker geworden om gebruik te maken van e Commerce, omdat het bedrijven de mogelijkheid biedt om een breder publiek te bereiken dan traditionele fysieke winkels. Door online te gaan, kunnen bedrijven klanten van over de hele wereld aantrekken, wat de potentiële markt aanzienlijk vergroot. Daarnaast is er volgens het CBS te zien dat er in 2012 maar 46% van alle mensen boven de 12 jaar een online aankoop deed, terwijl dit in 2023 78% was. Volgens het onderzoek van de International Trade Administration komt dit voornamelijk door gebeurtenissen als COVID, waarbij veel grotendeels van de bedrijven hun locaties moesten sluiten. In dit onderzoek komt naar voren dat sinds 2019 tot 2024 de wereldwijde e-Commerceverkoop met 8% is gestegen. Dit geeft maar aan hoe belangrijk het tegenwoordig is om een online webshop te hebben en gebruik te maken van eCommerce strategieën, zodat je niet meer afhankelijk bent van je winkel.
Een ander belangrijk voordeel van e Commerce is dat het 24/7 verkoopmogelijkheden biedt, terwijl een fysieke winkels beperkte openingstijden hebben. Met een online webshop zorg jij ervoor dat jouw (potentiële) klanten op elk uur van de dag een product bij jouw kunnen kopen. Naast dat kan e Commerce ook efficiënter zijn dan traditionele verkoopmethoden. Door processen zoals voorraadbeheer, orderverwerking en klantenservice te automatiseren, kunnen bedrijven hun operationele kosten verlagen en hun winstmarges vergroten.
Als laatste biedt een e-Commerce specialist de mogelijkheid om gepersonaliseerde ervaringen aan klanten te bieden. Door gegevens te verzamelen over klantgedrag en -voorkeuren, kunnen bedrijven gerichte marketingcampagnes opzetten en product aanbevelingen doen die zijn afgestemd op de individuele behoeften van klanten.
Bron: CBS
Neem contact op voor het inhuren van een e Commerce specialist
Als je op zoek bent naar een ervaren e Commerce specialist om je online verkoop te vergroten, dan ben je bij Klik Digital aan het juiste adres. Wij bieden een breed scala aan diensten aan die zijn ontworpen om je e Commerce strategie te verbeteren en je bedrijf te laten groeien. Wij hebben uitgebreide ervaring met o.a. het analyseren van klantgedrag, het beheren en optimaliseren van product lijsten, het uitvoeren van SEO-strategieën en het opzetten en optimaliseren van betaalde SEA en Social advertentiecampagnes. We gebruiken de nieuwste tools en technologieën om de prestaties van je website te meten en te optimaliseren.
Bij Klik Digital begrijpen we dat elke klant uniek is en daarom bieden we op maat gemaakte oplossingen die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van jouw bedrijf. Of je nu net begint met e Commerce of de omzet van jouw bestaande online winkel wilt verhogen, wij hebben de expertise en de middelen om je te helpen slagen.
Voel jij ook die klik met ons? Neem dan vandaag nog contact met een e Commerce specialist op voor een vrijblijvend gesprek en ontdek hoe wij je kunnen helpen om jouw e Commerce doelen te bereiken. Met Klik Digital aan je zijde, ben je verzekerd van een partner die toegewijd is aan jouw succes en die altijd streeft naar de beste resultaten. Samen kunnen we je online aanwezigheid versterken, je verkoop verhogen en je klanttevredenheid verbeteren. Laten we beginnen met het bouwen van een succesvolle e Commerce strategie die je bedrijf naar nieuwe hoogten brengt.
Wil jij meer webshop omzet? Boek een kosteloos consult!