Skip to main content
Home » B2B marketing bureau

B2B Marketing bureau

B2B marketing bureau

Welkom bij Klik Digital, jouw B2B marketing bureau voor B2B-bedrijven. Wij begrijpen de unieke uitdagingen waarmee B2B-organisaties worden geconfronteerd en bieden op maat gemaakte marketingoplossingen om deze aan te pakken. Onze strategieën zijn ontworpen om jouw bedrijf te helpen groeien door het genereren van hoogwaardige leads en het optimaliseren van jouw online aanwezigheid. Wij zetten verschillende strategieën in om te zorgen voor de duurzame groei van jouw onderneming. Op deze pagina leer je meer over hoe wij van waarde kunnen zijn.

✔️ Wij stoppen niet bij een MQL maar gaan voor een SQL
✔️ We optimaliseren de complete customer journey
✔️ We maken gebruik van groei marketing strategieën
✔️ Van idee, prioriteit, test en analyse naar resultaat

Google-Partner-en-Meta-Business-Partner

Boek hier 30 min met een specialistBoek hier 30 min met een specialist

B2B lead generatie cases die voor zichzelf spreken

Plastic_Road_Digital_Movers_3

PlasticRoad | Lead generaties gemeentes

10 mei 2022

Wat doet een B2B marketing bureau?

Een B2B marketing bureau helpt bedrijven om hun digitale marketingstrategieën te optimaliseren en te implementeren. Dit omvat een breed scala aan diensten, zoals zoekmachineoptimalisatie (SEO), zoekmachine-adverteren (SEA), contentmarketing, social media marketing en e-mailmarketing. Het doel is om de zichtbaarheid van jouw bedrijf te vergroten, hoogwaardige leads te genereren en uiteindelijk de omzet te verhogen. Omdat sales cycles vaak langer duren vergeleken met B2C marketing is het van belang dat we een duurzame zichtbaarheid realiseren voor jouw onderneming.

Bij Klik Digital beginnen we met een grondige analyse van jouw bedrijf en de markt. We identificeren jouw doelgroep, hun behoeften en pijnpunten, en ontwikkelen een strategie die hierop inspeelt. Vervolgens implementeren we deze strategie en monitoren we de resultaten om continu te optimaliseren en te verbeteren. We hebben inmiddels ruime ervaring opgedaan in het landschap van B2B marketing. Met cases als AkzoNobel, Heineken Prizes en o.a. Waste2Wear zijn wij bij uitstek de partij die weet hoe zij nationaal maar ook internationaal jouw B2B partner kunnen zijn.

Wij bouwen voorspelbare B2B lead funnels

We gaan een samenwerking aan waarbij we groei stimuleren middels een partnerschap. Groeien doen we samen.

We analyseren de huidige digitale strategie, onderzoeken concurrenten, doelgroepen en identificeren groeikansen.

Op basis van onderzoek definiëren we testen en prioriteren we die testen om groei te stimuleren.

We activeren de testen via betaalde en organische kanalen, analyseren data en realiseren nieuwe leads.

Welke strategieen past een B2B online marketing bureau toe?

Als B2B online marketing bureau zal je een goed begrip moeten hebben van de sales cyclus van verschillende soorten bedrijven. Van het doorgronden van de klantreis tot het inzetten van de juiste online marketingkanalen, van data-analyse tot het creëren van waardevolle content.

Een succesvol B2B marketing bureau past verschillende strategieën toe om de doelen van hun klanten te bereiken. Bij Klik Digital maken we gebruik van de volgende kernstrategieën:

  1. Audience data: Bij Klik Digital zijn we in staat om data te trekken uit een ruime variatie van databases. Deze data kunnen we inladen in kanalen als bijvoorbeeld LinkedIn, Meta maar zeker ook email.
  2. Contentmarketing: Het creëren en delen van waardevolle content om jouw doelgroep te informeren en te engageren. Dit kan in de vorm van blogs, whitepapers, case studies en video’s. Wij zijn groot fan van het drijven van een demand generation strategie.
  3. SEO: Optimalisatie van jouw website en content voor zoekmachines om organisch verkeer te verhogen en beter vindbaar te zijn voor potentiële klanten. Daarbij is het van belang dat de website UX vriendelijk is zodat mensen niet afhaken wanneer ze op de juiste pagina landen.
  4. SEA: Adverteren op zoekmachines zoals Google om direct verkeer en leads te genereren. In B2B gebruiken wij vaak exacte termen en zetten we phrase match termen in om een nog beter begrip te krijgen van de doelgroep en haar zoekgedrag. Het doel is hier altijd lead generatie.
  5. Social Media Marketing: Het inzetten van platforms zoals LinkedIn om jouw doelgroep te bereiken en te engageren. LinkedIn is bijzonder effectief voor B2B-marketing door de mogelijkheid om specifiek te targeten op functie, industrie en bedrijfsgrootte. We vlakken echter andere social kanalen niet uit omdat die ook zo zijn functie zouden kunnen hebben.
  6. E-mailmarketing: Het opbouwen en onderhouden van relaties met potentiële en bestaande klanten door middel van gerichte e-mailcampagnes. We kunnen middels marketing automation effectieve leadgeneratie voeren voor jouw onderneming.
  7. Tooling: de juiste sales tools om effect te hebben en de klant te kunnen volgen is essentieel. Met onze ruime ervaring in het landschap van B2B sales tools helpen wij organisaties verder.
Boek hier 30 min met een specialistBoek hier 30 min met een specialist

Onze gewaardeerde klanten. Is jouw organisatie de volgende?

Wat doen goed presterende B2B bedrijven anders dan andere?

Uit het wereldwijde B2B Pulse-enquête van dit jaar (onderzoek van McKinzey), onder meer dan 3.800 besluitvormers in 13 landen, wordt duidelijk hoe B2B bedrijven zich onderscheiden en winnen (met gemiddeld 10% markt aandeel) in een competitieve markt.

B2B-bedrijven die het meeste marktaandeel winnen, gebruiken tegelijkertijd vijf belangrijke moderne verkoop- en

B2B-bedrijven die het meeste marktaandeel winnen, implementeren vijf belangrijke strategieën:

  1. Geavanceerde verkooptechnologie: Innovatieve tools voor het verbeteren van de verkoopprocessen. Bij Klik Digital hebben we een rijke kennis over welke tools wel en welke niet werken voor het managen van een goed sales proces. Denk hierbij aan tools als Hubspot, GoHighLevel, Pipedrive etc.
  2. Hybride verkoopteams: Een combinatie van persoonlijke en digitale verkoopkanalen. De combinatie is uiterst belangrijk om te excelleren.
  3. Hyperpersonalisatie: Zeer gerichte en persoonlijke marketingbenaderingen. Wij zijn groot van demand generation in een niche specifiek domein. Als we hierbij de boodschap helder schetsen en de doelgroep meenemen in de kennis van jou als organisatie zijn we in staat om van een MQL een SQL te maken.
  4. Strategieën voor marktplaatsen: Verkoop via zowel derde-partij als eigen marktplaatsen. Dit moet uiteraard wel van toepassing zijn en geldt vaak alleen voor grote B2B eCommerce partijen.
  5. E-commerce-excellentie: Optimalisatie van de hele marketing- en verkooptrechter. Ook deze moet van toepassing zijn.

Deze top performing B2B organisaties ontwikkelen een verfijnde digitale klantervaring, vooral door gebruik te maken van sociale media, mobiele apparaten en sms-berichten in een vroeg stadium van het koopproces. Dit deden deze bedrijven om zodoende meer touchpoints in te vullen.  Bedrijven die al deze tactieken gebruiken, hebben twee keer zoveel kans om meer dan 10 procent groei in marktaandeel te zien dan bedrijven die zich slechts op één aspect richten.

Als B2B marketing bureau weten we welke sales tools goed werken, hoe we gepersonaliseerd kunnen communiceren in een niche specifiek domein en hoe we marktplaatsen opzetten binnen jullie huidige domein.

Boek hier 30 min met een specialistBoek hier 30 min met een specialist

Hoe wij B2B lead generatie zien? Bekijk onze videos!

Cruciale rol van marketing in B2B sales

In de wereld van B2B-sales speelt marketing een cruciale rol in het stimuleren van groei en het versterken van relaties. Accenture deed ooit een onderzoek waarbij er aangegeven werd dat 57% van de beslisser al het aankoopproces door was voordat ze in contact kwamen met iemand van sales. Traditioneel ligt de focus van B2B-verkoop op relatieopbouw en het sluiten van deals, maar effectieve marketingstrategieën kunnen deze inspanningen versterken door merkherkenning te bevorderen, leads te genereren en de klantenervaring te verbeteren voordat men nog aan jou als organisatie denkt. Door middel van contentmarketing, zoekmachineoptimalisatie en gerichte campagnes via bijvoorbeeld LinkedIn en Google kunnen bedrijven hun zichtbaarheid vergroten en waardevolle relaties opbouwen.

Volgens het onderzoek van McKinsey is de integratie van marketing en verkoop essentieel voor succes. Winnende B2B-bedrijven gebruiken marketing om een multiplier-effect te creëren, waarbij ze hun groeistrategieën afstemmen op klantbehoeften en data-gedreven inzichten. Door marketing en verkoop naadloos te integreren, kunnen bedrijven een consistente en gepersonaliseerde klantreis bieden die de conversiekansen maximaliseert.

Kortom, in het huidige concurrerende landschap is marketing niet slechts een ondersteunende functie, maar een essentiële drijvende kracht achter B2B-verkoop. Als B2B marketing bureau helpen wij jouw organisatie een betere positie te krijgen bij jouw potentiële klant. Door marketing- en verkoopinspanningen te combineren en te optimaliseren met data-gedreven strategieën, kunnen bedrijven duurzame groei realiseren en een sterke marktpositie opbouwen. Wij helpen jou hier graag bij.

Boek hier 30 min met een specialistBoek hier 30 min met een specialist
Nanne_Digital_Movers

Neem contact op met onze B2B specialisten

Klaar om te ontdekken hoe we voor jouw bedrijf meer B2B SQL’s kunnen scoren? Neem contact op! Wij helpen je graag.

+31 (0)30 22 72 922info@klikdigital.nlLiever koffie?
Open chat
1
👋Do you want to grow together online and achieve great results? 📈 Send us a message on WhatsApp and receive more information!