Digital Movers heeft 10 feiten verzamelt waarom visuele marketing blijft doorgroeien in 2017.
Bedrijven die zich in deze sector bevinden moeten zich bewust zijn van het feit dat visuele content creatie enorm belangrijk is. Veranderingen zullen zich het hele jaar voordoen. Het nieuwe jaar is voor veel bedrijven toch een frisse start en de kans op een mooi jaar, de blikken zijn op de toekomst gericht en op eventuele verbeterpunten.
Visuele marketing en het ontwikkelen van visuele content zal een grote groei doormaken in de aankomende jaren, daarom lichten wij je in over de potentie die hier nog steeds ligt.
Bij visuele content wordt er misschien gelijk aan een film of foto gedacht, maar het doel is om contact te leggen met je publiek waarbij je visuele aspecten gebruikt. Het gaat om de visuele interactie die de klant aanbiedt en daarmee het gevoel aankoop gevoel stimuleert.
Visuele content is bij uitstek het medium dat makkelijk ingezet kan worden om in te spelen op de behoefte en het gevoel van de consument. Het is tevens een enorm krachtige tool om op een snelle manier je boodschap over te brengen. Het duurt bijvoorbeeld voor het brein maar ¼ seconde om een visueel signaal (filmpje/foto) te verwerken. Bronnen vermelden dat visuele beelden 60.000 sneller verwerkt worden dan tekst.
Woorden kunnen als abstract en moeilijk worden ervaren terwijl beelden voor zichzelf spreken en makkelijker onthouden worden.
Laten we kijken naar de potentie die in visuele marketing zit om te groeien in 2017 en daar voorbij
Onderstaand 10 redenen.
- 80% van al het internetverkeer zal in 2019 video zijn. In 2017 zal dit 74% zijn.
- De doorgaande groei van visueel social media platform Instagram. In 2016 waren er al 600 miljoen gebruikers.
- De grootste video zoekmachine is YouTube en het blijft doorgroeien. In 2016 had YouTube al 1.3000.000.000 gebruikers.
- Facebook gebruikers besteden gemiddeld 3x meer tijd op Facebook tijdens het bekijken van een Livestream in plaats van een “traditionele” video.
- Facebook posts met een visuele inhoud zoals foto’s en video’s krijgen gemiddeld 3x meer aandacht vergeleken met posts zonder visuele content.
- Snapchat gebruikers kijken bij elkaar gemiddeld 10 miljard video’s per dag
- Snapchat maakt nog steeds een exponentiële groei door met 217 miljoen gebruikers eind 2017.
- Als je nog niet overtuigt bent hebben we nog een voorbeeld, de zes jaar oude “slapende reus” Pinterest heeft al 150 miljoen actieve gebruikers, met een gemiddelde groei van 50% per jaar.
- 88% van de gebruikers hebben het product gekocht dat zij hebben opgeslagen op Pintererst, 49% heeft 5 of meer producten gekocht die “gepind” waren.
- De groei die de VR industrie doormaakt is enorm. 3D animaties en 360 graden content speelt daar de grootste rol in.
Ben je al overtuigd van de groei van visuele marketing? Zo niet, laat ons, onze ervaringen delen met je en je begeleiden door de wereld van visual digital marketing. Het zal je helpen om je merk op de kaart te zetten, hiermee te groeien en uiteindelijk meer sales als resultaat zal opleveren.